فهرست بستن

اتحادیه اروپا با وجود نگرانی های مربوط به رقابت ، کمک مالی برای Air France را تصویب می کند | اخبار تجارت

اتحادیه اروپا ، با وجود نگرانی ها از مزیت غیرمنصفانه این شرکت هواپیمایی ، نسبت به رقبا ، کمک مالی گسترده ای را برای Air France تصویب کرده است.

فرانسه تا سقف 4 میلیارد یورو (3.4 میلیارد پوند) به سرمایه گذاری Air France-KLM و بیش از دو برابر سهام آن در گروه هواپیمایی کمک خواهد کرد و تقریبا 30 درصد است.

بسته کمک در حالی ارائه می شود که این شرکت هواپیمایی ، مانند بسیاری از سراسر جهان ، با اثرات این هواپیما دست به گریبان است کووید پاندمی.

از طرف برونو لومیر وزیر دارایی فرانسه به عنوان “خبر خوب” مورد استقبال قرار گرفت ، اما مارگته وستاگر ، معاون کمیسیون اروپا هشدار داد که “با رشته های متصل” خواهد آمد.

در ازای تأمین بودجه ، ایرفرانس از 18 جایگاه پرواز و فرود در فرودگاه پاریس-اورلی صرف نظر می کند (حدود 4٪ از تخصیص آن در آنجا).

اما تخصیص مجدد اسلات ها فقط به هواپیماهای مستقر در Orly با خدماتی که در قراردادهای محلی مشغول به کار هستند محدود می شود ، اقدامی که بسیاری از رقبای ارزان قیمت را منجمد می کند.

آقای ل مایر محدودیت های اختصاص اسلات را “یکی از نقاط مهم” در گفتگو با بروکسل توصیف کرده بود.

بنیامین اسمیت ، مدیر اجرایی Air France-KLM گفت که این امر حامل بودجه Air France Transavia را از رقابت ناعادلانه محافظت می کند.

آقای اسمیت گفت: “این اولین اقدامات سرمایه گذاری یک نقطه عطف مهم برای گروه ما در این دوره فوق العاده چالش برانگیز است.

“آنها با توجه به پیشرفت واکسیناسیون در مقیاس بزرگ در سراسر جهان و بازگشایی مرزها ، ثبات بیشتری را برای پیشروی Air France-KLM فراهم خواهند کرد.

این گروه انتظار می رود برای سه ماهه اول سال 2021 حدود 1.3 میلیارد یورو (1.1 میلیارد پوند) ضرر عملیاتی داشته باشد.

Air France-KLM سال گذشته 10.4 میلیارد یورو (8.9 میلیارد پوند) وام با حمایت دولت دریافت کرد.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیوی با دسترسی بیشتر استفاده کنید

اگر اقدامات اجازه می دهد رئیس EasyJet تابستان قوی را می بیند

یوهان لوندگرن ، مدیر اجرایی EasyJet گفت که “نگران مقیاس این کمک های مالی” است.

وی به برنامه Ian King Live Sky گفت: “من به عنوان مخالف کمک نیستم ، زیرا تا حدودی این (همه گیری) بسیار فراتر از آن چیزی است که شما می توانید انتظار داشته باشید صنعت با آن مقابله کند.

“من فکر می کنم مقیاس و میلیاردها و میلیاردها دلار است که به برخی از ایرلاین های قدیمی موجود می رود.

“اگر این پول و بودجه صرفاً برای زنده ماندن وجود نداشته باشد بلکه در واقع برای رشد سهم بازار و استفاده از مزایا و سرمایه گذاری باشد که در غیر این صورت توانایی پرداخت آن را ندارند ، این عادلانه نیست و باعث ایجاد تحریف در شرایط بازی می شود و ما می توانیم بسیار مراقب باشیم مقامات رقابت از این موضوع آگاه هستند. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *