فهرست بستن

اخلال در کانال سوئز: کشتی هایی که تصمیم گرفتند مسیر دیگری را امتحان کنند کجا هستند؟ | اخبار جهان

توقف یک هفته ای در کانال سوئز به معنای یک تصمیم سخت برای مسئولان حمل و نقل بود: مسیر بسیار طولانی تری را طی کنید یا آن را بیرون بنشینید.

تقریباً 400 کشتی گیر کرده بودند در هر دو انتهای کانال سوئز در حالی که عملیات آزاد سازی Ever Given انجام شد.

داده های حمل و نقل در زمان واقعی ارائه شده توسط MarineTraffic نشان می دهد که چگونه مسیرها تحت تأثیر اختلال در یکی از مهمترین آبراه های جهان قرار گرفته اند.

یک کشتی کانتینری 23000 فوت به نام HMM روتردام بندر Gateway لندن در خور تیمز را درست بعد از ساعت 6 عصر 22 مارس ترک کرد.

این نشان می دهد HMM روتردام در ساعت 10.13 صبح روز 23 مارس از طریق کانال انگلیس در حال سفر است.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این نشان می دهد HMM روتردام در ساعت 10.13 صبح روز 12 مارس از طریق کانال انگلیس در حال سفر است. عکس: MarineTraffic

مقصد سنگاپور بود و قبل از اینکه به سمت دریای مدیترانه و کانال سوئز بپیچد ، در امتداد ساحل پرتغال به جنوب سفر کرد.

این HMM روتردام را در ساعت 10 شب عصر 24 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این موقعیت HMM روتردام را در ساعت 10 شب 24 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic

اما اوایل عصر جمعه ، کشتی در تنگه جبل الطارق چرخید و در امتداد ساحل مراکش ، به سمت جنوب شنل امید رفت.

این تصویر موقعیت HMM روتردام را در ساعت 8 صبح جمعه 26 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این تصویر موقعیت HMM روتردام را در ساعت 8 صبح جمعه 26 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic
این موقعیت کشتی در حدود ساعت 13:00 بعد از ظهر روز سه شنبه 30 مارس است.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این موقعیت کشتی در حدود ساعت 13:00 بعد از ظهر 30 مارس است. عکس: MarineTraffic

اطلاعات AIS جمع آوری شده توسط MarineTraffic نشان داد زمان تخمینی ورود کشتی از 30 مارس به 12 آوریل تغییر یافته است. آخرین بروزرسانی آن زمان ورود آن را در 19 آوریل اعلام کرده است – تقریباً سه هفته بعد از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود.

بزرگترین شرکت حمل و نقل جهان Maersk روز دوشنبه گفت که 15 کشتی را در اطراف کیپ امید خوب تغییر مسیر داده است.

یک کشتی ، برمن ، از آن طرف اقیانوس اطلس شمالی و مقصد سنگاپور حرکت کرد.

صبح جمعه ، به نظر می رسید که مسیر خود را از تنگه جبل الطارق تغییر می دهد و به سمت جنوب به ساحل غربی آفریقا می رود.

این تصویر موقعیت کشتی را ساعت 23:00 جمعه 26 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این تصویر موقعیت کشتی را در ساعت 11 شب جمعه 26 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic

طی روزهای پس از آن به سمت جنوب به سمت دماغه امید خوب ادامه یافته است.

این تصویر موقعیت برمن را در حدود ساعت 11 صبح روز سه شنبه 30 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این تصویر موقعیت برمن را در حوالی ساعت 11 صبح سه شنبه 30 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic

زمان ورود تخمینی آن 19 آوریل است – تقریباً یک ماه پس از حرکت.

شرکت کشتیرانی مدیترانه ای روز جمعه اعلام کرد که یکی از کشتی های این شرکت که خدمات Express Australian خود را انجام می دهند ، در اطراف کیپ امید خوب تغییر مسیر داده است.

این مسیری است که با حمل بار از استرالیا به اروپا ، در طول مسیر در بندرهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه متوقف می شود.

این نقشه از وب سایت MSC مسیرهای معمول طی شده توسط کشتی هایی را که از طریق کانال سوئز مشغول سرویس هستند ، نشان می دهد.

این نقشه از وب سایت MSC & amp ؛ مسیرهایی است که توسط کشتی ها در سرویس Express Express (اتریش استرالیا) طی می شوند نشان می دهد.  اعتبار: MSC
تصویر:
این نقشه از وب سایت MSC مسیرهای مسافرتی را با سرویس Australian Express نشان می دهد. عکس: MSC

MSC Sindy در 25 مارس ، دو روز پس از اینکه Ever Given به زمین زد و کانال سوئز را مسدود کرد ، از بندری در مالت خارج شد.

اطلاعات MarineTraffic نشان می دهد که عصر روز 27 مارس آن را از طریق تنگه جبل الطارق از مدیترانه خارج کرده است.

این تصویر موقعیت MSC Sindy را در ساعت 11 شب 27 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این تصویر موقعیت MSC Sindy را در ساعت 11 شب 27 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic

اطلاعات مقصد برای کشتی در دسترس نیست ، اما کشتی همچنان به جنوب امتداد ساحل غربی آفریقا ، به سمت کیپ امید خوب حرکت می کند.

این تصویر موقعیت MSC Sindy را درست بعد از ساعت 2 بعد از ظهر روز سه شنبه 30 مارس نشان می دهد.  اعتبار: MarineTraffic
تصویر:
این تصویر موقعیت MSC Sindy را پس از ساعت 2 بعد از ظهر روز سه شنبه 30 مارس نشان می دهد. عکس: MarineTraffic

دکتر سارا شیفلینگ ، ارشد گفت: “اساساً ، شركت ها در مورد حل اوضاع در کانال سوئز شرط بندی می كردند – نه فقط زمانی كه Ever Given دیگر آن را مسدود نمی كند ، بلكه همچنین هنگامی كه ترافیك دریایی قابل توجهی از بین می رود.” مدرس مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه لیورپول جان مورس.

اما با صدها کشتی که هنوز منتظر عبور هستند ، انتظار می رود تاخیرها ادامه داشته باشد و کارشناسان ترس از عواقب توقف شش روزه را برای هفته ها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *