فهرست بستن

استفاده از تبلت و تلفن کودک نوپا مرتبط با مشکلات رفتاری و اجتماعی است | اخبار علم و فناوری

یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکانی که به طور مکرر با تبلت یا تلفن بازی می کنند بیشتر در معرض خطر مشکلاتی مانند بیش فعالی ، تمرکز ضعیف و دوستی هستند.

محققان موسسه بهداشت و رفاه فنلاند گفتند که افزایش زمان نمایش “خطرات متعددی” برای سلامتی کودک دارد.

مطالعه جدید ، منتشر شده در مجله BMJ Open ، داده های مربوط به حدود 700 کودک فنلاندی را بررسی کرد.

کودکان داستان های خواب خود را از فناوری می گیرند
تصویر:
اکنون صفحه ها بخشی از زندگی روزمره هستند

والدین گزارش کردند که فرزندشان در 18 ماهگی و پنج سالگی چه مدت را با استفاده از رسانه های الکترونیکی گذرانده است. آنها دریافتند که 95٪ کودکان پیش دبستانی هر روز بیش از یک ساعت را در یک صفحه نمایش می گذرانند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید که زمان اکران برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.

کسانی که دو تا چهار ساله هستند نباید هر روز بیش از یک ساعت به صفحه نمایش بپردازند ، و “کمتر بهتر است” ، راهنمایی می گوید.

با این حال ، بسیاری از خانواده ها دریافته اند که کودکان در طی همه گیری از صفحه نمایشها بسیار بیشتر استفاده شده اند.

مطالعه فنلاندی نشان داد که متوسط ​​زمان نمایش کودک 5 ساله 114 دقیقه در روز است. و برای افراد 18 ماه به طور متوسط ​​32 دقیقه بود.

نویسندگان دریافتند که مقادیر بالای زمان نمایش در میان کودکان پنج ساله با خطر “مشکلات روانی – اجتماعی متعدد” از جمله مشکلات توجه و تمرکز ، بیش فعالی و تکانشگری ، درونی سازی عاطفی و علائم بیرونی و مشکلات سلولی ارتباط دارد.

جنگ بر سر کنترل یک کنسول بازی بود
تصویر:
بازی های ویدیویی به بیش فعالی مرتبط بودند

اما وقتی آنها بیشتر به اطلاعات پرداختند ، دریافتند که در 5 سال زمان زیاد تلویزیون باعث افزایش مشکلات روانی – اجتماعی می شود.

آنها گفتند که انجام بازی های ویدیویی ارتباط کمتری دارد ، اما با بیش فعالی مرتبط است.

در همین حال ، آنها دریافتند که نوجوانان 18 ماهه که بیشتر از زمان توصیه شده برای نمایش دارند ، بعداً بیشتر “مشکلات همسالان” دارند.

اما آنها گفتند که در 18 ماهگی میزان استفاده بالایی از وسایل الکترونیکی پیدا نکرده اند که بعداً با مشکلات دیگری در بهزیستی روانی مرتبط باشد.

نویسندگان نتیجه گیری می کنند: “همانطور که نتایج ما نشان می دهد ، افزایش زمان صفحه نمایش خطرات متعددی برای بهزیستی روانی اجتماعی کودکان دارد.

“این عوامل خطر ممکن است در طولانی مدت جمع شوند و بعداً در رشد اجتماعی-عاطفی کودکان مشکل ایجاد کنند.

“یک مکانیسم احتمالی برای محاسبه نتیجه ممکن است این باشد که زمانی که کودکان در رسانه های الکترونیکی می گذرانند ، زمان انجام فعالیتهای سازنده مانند تعامل با اعضای خانواده ، خواندن و بازی را کاهش می دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *