بحران HGV: تقاضای بی سابقه برای آموزش همزمان با افزایش رانندگان در افزایش حقوق | اخبار تجارت

به گفته بزرگترین شرکت آموزش خصوصی رانندگان بریتانیا ، افزایش دستمزد و تقاضای زیاد برای رانندگان HGV منجر به تعداد بی سابقه ای از افراد شده است که برای دریافت گواهینامه به دنبال آموزش هستند.

آموزش رانندگی هیوز ، مستقر در Leicestershire ، به اسکای نیوز گفت که حدود 100 مورد برای آزمایش HGV کلاس I و II در هفته ارسال می کند ، از جمله بسیاری از آنها مستقیماً توسط شرکت های حمل و نقل که به دنبال متقاضیان سریع هستند ارسال می شود.

تقاضا برای رانندگان باعث شده است که کارفرمایان بزرگی از جمله تسکو ، آمازون و جان لوئیس ، “پاداش پیوستن” چهار رقمی به رانندگان ارائه دهند و تورم سریع دستمزد را افزایش دهند.

کارل هیوز ، مدیرعامل ، می گوید: “من فکر می کنم از سقف عبور می کند.”

Adam Squire یکی از کارآموزانی است که امیدوار است از کمبود راننده استفاده کند
تصویر:
Adam Squire یکی از کارآموزان در هیوز است که امیدوار است از کمبود راننده استفاده کند

“رانندگانی هستند که من می شناسم آنها برای شرکت ها کار می کنند و سالها در آنجا بوده اند ، آنها امسال دو یا سه افزایش دستمزد داشته اند بدون اینکه حتی بخواهند ، زیرا باید با عرضه و تقاضا سازگار شود.

وی افزود: “افرادی هستند که رانندگان تازه کار هستند و سالانه بیش از 35000 پوند در برخی از شرکت ها کار می کنند و از آنها دریافت می کنند پاداش ثبت نام همچنین. واقعاً برای آنها خوب است. “

زنجیره های اصلی بزرگراه مک دونالد ، KFC و ناندو در هفته های اخیر به دلیل مشکلات عرضه مجبور به حذف غذاهای منو یا بستن رستوران ها شده اند و تولیدکنندگان و خرده فروشان غیر غذایی نیز هشدار داده اند که بحران تدارکات ممکن است در آستانه کریسمس تشدید شود. به

کمبود حدود 100000 راننده HGV در قلب بحران رو به رشد زنجیره تامین است که رهبران تجاری و اقتصاددانان هشدار می دهند ممکن است روند بهبودی پس از همه گیری بریتانیا را کند کند.

تقریباً نیمی از آنها صنعت را در دو سال گذشته ترک کرده اند ، روندی که ناشی از ساعت های طولانی ، احترام و دستمزد پایین است که نسبت به سایر مشاغل کم مهارت کاهش یافته است ، که با ترکیبی از Brexit و همه گیری سرعت گرفته است.

برخی از بسیاری از رانندگان اتحادیه اروپا که برای صنعت حمل و نقل انگلیس بسیار مهم هستند در زمان قرنطینه به خانه بازگشتند و از 1 ژانویه قادر به کار در اینجا تحت قوانین جدید مهاجرت نیستند.

آمار و ارقام اداره آمار ملی نشان می دهد که 31000 راننده مستقر در انگلیس از سال 2019 جاده را ترک کرده اند ، تقریباً دو برابر 14000 کامیوندار اروپایی که ترک کرده اند ، اگرچه دومی بخش بیشتری از کل نیروی کار اتحادیه اروپا را نشان می دهد.

علیرغم درخواست های مکرر کارفرمایان و گروه های تجاری ، دولت موقتاً این تصمیم را رد کرده است اعاده روادید برای رانندگان اروپایی برای کاهش چالش های کنونی

آنها استدلال می کنند که کارفرمایان باید برای پر کردن شکاف به دنبال کارگران داخلی باشند و بحران حمل و نقل را به عنوان یک تمرین زنده در یکی از بحث های اصلی Brexit تبدیل کنند. کاهش تعداد کارگران کم مهارت اروپایی فرصت ها و دستمزد کارکنان انگلیسی را افزایش می دهد.

برخی دیگر استدلال می کنند که کارگران خارج از کشور به دور از کاهش فرصت ، از طریق هزینه و فعالیت خود به رشد اقتصاد کمک می کنند.

و در حالی که همه ما به عنوان کارگر بهترین حقوق و شرایط را می خواهیم ، به عنوان مصرف کننده می توانیم به طور خصوصی اعتراف کنیم که از قیمت ها و راحتی مناسب ارائه شده توسط یک گروه بزرگ ، کم مهارت و غالباً ناامن از کارگران لذت می بریم.

با کمک به ایجاد بحران عرضه در حمل و نقل ، ترکیبی از برگزیت و کووید حداقل به طور موقت پاداش راننده را افزایش داده است ، به ویژه از طریق طرح های پاداش که ممکن است ادامه نداشته باشد.

این که آیا می تواند روند درازمدت کاهش علاقه به آنچه که به عنوان پیوند سخت و اغلب ضد اجتماعی باقی مانده است را معکوس کند ، باید مشخص شود.

و حتی اگر دولت راست می گوید ، درد کوتاه مدت انتظار برای پر کردن خلاء توسط کارگران محلی ممکن است برای اقتصاد مصرف کننده قابل توجه باشد.

در حالی که تولیدکنندگان و خرده فروشان خود را برای شلوغ ترین دوره سال ، آماده شدن تا کریسمس و بازگشت مدارس آماده می کنند ، آنها اصرار دارند هشدارهای آنها در مورد اختلال و افزایش قیمت واقعی است.

حتی کسانی که از سر و صدا برای رانندگانی مانند کارل هیوز سود می برند ، می گویند پر کردن این شکاف زمان بر است و دولت باید اقدام کند.

وی گفت: “ما می توانیم راه خود را برای خروج از این بحران آموزش دهیم ، واقعاً فرصت های خوبی برای افرادی وجود دارد که می خواهند شغل خود را توسعه دهند ، اما این امر زمان بر است و ما هنوز به ویزای موقت نیاز داریم تا رانندگان مورد نیاز را از هم اکنون به دست آوریم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *