فهرست بستن

تصادف تراموا با کرویدون: ممکن است راننده هنگام تصادف مرگبار در “خواب میکروسکوپ” به سر برده باشد ، تحقیقات می شنود | اخبار انگلستان

به گفته یک تحقیق ، راننده در زمان کنترل تصادف تراموا در سال 2016 در کرویدون ممکن است “در خواب” باشد.

در اثر واژگونی تراموا در جنوب لندن ، تقریباً چهار برابر سرعت مجاز ، دقیقاً بعد از ساعت 6 صبح در 9 نوامبر ، هفت نفر جان خود را از دست دادند.

راننده ، آلفرد دوریس ، دستگیر شد اما هرگز متهم نشد.

تراموا قبل از اینکه متوقف شود ، 25 متر در کنار خود سر خورد
تصویر:
این تحقیق قرار بود در اکتبر سال 2020 انجام شود اما به دلیل بیماری همه گیر به تأخیر افتاد

سیمون فرنچ ، بازرس ارشد شعبه تحقیقات تصادفات ریلی (RAIB) ، گفت که “یک ریزخواب” می تواند با یک دوره کم کار باعث ایجاد “خاموش” شود.

آقای فرانسوی در تحقیق اعضای هیئت منصفه را نشان داد ، که این هفته آغاز شد، بازسازی تصویری واژگونی قطار و سر خوردن آن از ریل.

وی گفت بازماندگان این حادثه را – كه علاوه بر كشته شدگان 51 زخمی برجای گذاشت – با ماشین لباسشویی مقایسه كردند.

وی گفت: “این سریع و خشن بود و در عرض چند ثانیه اتفاق افتاد.”

آقای فرانسوی گفت که علائم محدودیت سرعت یا هشدارهای صوتی بیشتر ممکن است به جلوگیری از سقوط کمک کند. در زمان حادثه هوا تاریک بود و تراموا قبل از اینکه به یک پیچ شدید نزدیک شود از طریق سه تونل حرکت کرد.

علامت سیگنال محدودیت سرعت 20 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) برای حرکت در گوشه و کنار در ابتدای منحنی قرار گرفت و در تونل ها چنین علائمی وجود نداشت.

تراموا با 73 کیلومتر در ساعت (45 مایل در ساعت) به پیچ خم شد و با لغزش از مسیرها ، سرنگون شد.

آقای فرانسوی گفت: “با این سرعت ، تراموا نمی تواند در این نوع منحنی قائم بماند.”

علامت محدودیت سرعت 90-120 متر بعد از نقطه ای که رانندگان باید ترمز را شروع کنند قرار گرفت
تصویر:
علامت محدودیت سرعت برای حرکت در گوشه و کنار در ابتدای منحنی قرار گرفت و در تونل ها چنین علائمی وجود نداشت

دان چینری 19 ساله ، فیلیپ سیری 57 ساله ، دوروتا رینکیویچ 35 ساله ، رابرت هاکسلی 63 ساله ، فیلیپ لوگان 52 ساله ، مارک اسمیت 35 ساله و دونالد کلت 62 ساله همگی کشته شدند.

به هیئت منصفه گفته شد که همه کشته شدگان از شدت سقوط از پنجره یا در به بیرون پرتاب شده اند.

آقای فرانسوی گفت كه می توان با شیشه های قویتر از این امر جلوگیری كرد.

آقای فرانسچ همچنین توضیح داد که چگونه سیستم های ترمز اتوماتیک می توانستند حادثه را متوقف کنند.

وی گفت: انسان کامل نیست.

“اقدامات کنترلی تقریباً کاملاً به دانش مسیر راننده و این اعتقاد که سطح آموزش در برابر این خطر خاص محافظت می کند ، متکی است.”

Dane Chinnery 19 ساله.  مارک اسمیت و فیلیپ سیری طرفدار فوتبال 57 ساله.  دوروتا رینکیویچ 35 ساله.
تصویر:
(از چپ) Dane Chinnery ، Mark Smith ، Philip Seary و Dorota Rynkiewicz در میان هفت کشته شده در این سانحه بودند

یک اتفاق قبلی فقط 10 روز قبل از تصادف رخ داده بود که راننده با همان پیچ 45 کیلومتر در ساعت (27 مایل در ساعت) برخورد کرد و تقریباً واگن برقی را واژگون کرد ، اما این حادثه به اندازه کافی بررسی نشده بود ، هیئت منصفه شنید.

اقوام قربانیان در تحقیق شرکت کردند که انتظار می رود 14 هفته به طول انجامد.

در ابتدا قرار بود اکتبر گذشته آغاز شود اما به دلیل بیماری همه گیر به تأخیر افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *