رئیس ایسلند هشدار داد که مصرف کنندگان هزینه کمبود راننده HGV را خواهند پرداخت | اخبار تجارت

رئیس ایسلند هشدار داد افزایش قیمت برای مصرف کنندگان به دلیل کمبود راننده HGV “اجتناب ناپذیر” است.

تقریباً 50،000 راننده در دو سال گذشته جاده را ترک کرده اند و خرده فروشان ، تأمین کنندگان و حمل کننده ها برای تأمین مشتریان با هم رقابت کرده اند.

تقلا برای تأمین منابع منجر به افزایش شدید دستمزد رانندگان واجد شرایط و پاداشهای چهار رقمی شده است که توسط برخی از شرکتهای بزرگ از جمله آمازون ، تسکو و جان لوئیس ارائه شده است.

این هفته ، زنجیره ای میخانه قاشق های خیس کمبود برخی از آبجوها را گزارش کرده است و کوکاکولا هشدار داده است که کمبود قوطی آلومینیوم می تواند بر منابع تأثیر بگذارد.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیو با دسترسی بیشتر استفاده کنید

رانندگان HGV “دو یا سه افزایش حقوق بدون حتی درخواست” داشته اند

ریچارد واکر ، مدیر عامل ایسلند ، به اسکای نیوز گفت که این هزینه ها منجر به تورم می شود و دوباره از دولت خواست به کارگران اتحادیه اروپا اجازه دهد تا کمبود راننده را کاهش دهند.

وی گفت: “من فکر می کنم به ناچار منجر به نوعی تورم می شود زیرا این مسئله محرک کل زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار می دهد.”

“این فقط بر بخش ما ، از انبارها تا مغازه ها تأثیر نمی گذارد. همچنین بر تأمین کنندگان در انبارها یا محصولات از مزارع به تأمین کننده تأثیر می گذارد.

“و همه مجبورند دستمزدها را افزایش دهند. ما در حال حاضر افزایش دستمزد دو رقمی را در انبارهای خود انجام داده ایم ، و من فکر می کنم این منجر به تورم در بازار می شود. این اجتناب ناپذیر است.”

کمبود راننده را ترکیبی از دو عامل می دانند برگزیت و پاندمی، با بسیاری از رانندگان اتحادیه اروپا که در طول قرنطینه به خانه بازگشتند و فاقد ویزا برای کار در انگلستان از 1 ژانویه بودند.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیو با دسترسی بیشتر استفاده کنید

تکان نمی خورد زیرا کمبود راننده به مک دونالد می رسد

رهبران تجاری از دولت خواسته اند که به طور موقت ویزای کارگران ماهر را به رانندگان HGV اعطا کنید تا مشکلات عرضه در آستانه کریسمس کاهش یابد.

اما وزرا نپذیرفتند و هفته گذشته کواس کوارتنگ ، وزیر بازرگانی گفت که شرکت ها باید به جای آن کارگران انگلیسی را آموزش دهند و استخدام کنند ، موضعی که آقای واکر می گوید به احتمال زیاد منجر به کمبود می شود.

وی گفت: “در دراز مدت ، یکی از مزایای احتمالی Brexit این است که ما می توانیم همه کارگران بریتانیایی را استخدام کنیم و این کاملا راه درستی است ، اما این زمان زیادی می برد که بین 6 تا 9 ماه طول خواهد کشید.”

“بدیهی است که ما از آن به بعد کریسمس داریم. بنابراین در واقع یک راه حل بسیار ساده وجود دارد که فقط افزودن رانندگان HGV به لیست کارگران ماهر است که به هر حال شامل بالرین ها و نوازندگان ارکستر کنسرت است ، اما شامل HGV نمی شود. رانندگان – مردان و زنانی که به معنای واقعی کلمه نمایش خود را در راه همه گیری همه گیر حفظ کرده اند. من فکر می کنم این یک جنون است.

“به نظر می رسد دولت بسیار محکم است. ما به ادارات مختلف دولتی مانند سایر افراد در صنعت خود نامه نگاری کرده ایم و زنگ خطر را به وضوح به صدا درآورده ایم ، اما در حال حاضر به نظر نمی رسد آنها مایل به گوش دادن باشند و این جدی است. فقط می توان شاهد بدتر شدن آن در هفته ها و ماه های آینده بود. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *