فهرست بستن

سود آمازون در سه ماه اول سال 2021 بیش از سه برابر شد | اخبار تجارت

سود آمازون در سه ماه اول 2021 معادل 8.1 میلیارد دلار (5.8 میلیارد پوند) بود – بیش از سه برابر در مدت مشابه سال گذشته.

بازار آنلاین از جمله مشاغلی است که در طی قفل های مختلف دولتی با هدف محدود کردن شیوع ویروس کرونا رونق یافته است.

از آنجا که میلیون ها نفر مجبور به ماندن در خانه های خود شدند ، برای تحویل لوازم به آمازون اعتماد شد.

از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، این تجارت چهار رکورد متوالی سود سه ماهه به خود اختصاص داده ، بیش از 200 میلیون مشترک وفاداری نخست را به خود جلب کرده و بیش از 500000 کارمند را برای ادامه روند تقاضا جذب کرده است.

درآمد 44٪ افزایش یافت و به 108.5 میلیارد دلار (77 میلیارد پوند) رسید ، و این باعث می شود آمازون یکی از چهار شرکت آمریکایی باشد که درآمد سه ماهه خود را بالای 100 میلیارد دلار گزارش کرده اند (بقیه شرکت های اپل ، اکسون موبیل و والمارت).

فروش در تجارت تبلیغاتی آمازون 77٪ و تجارت رایانه ای ابری آن – که به شما کمک می کند تا عملیات آنلاین نتفلیکس ، مک دونالد و دیگران را تقویت کنید – 32٪ رشد کرد.

برایان اولساوسکی ، مدیر ارشد مالی آمازون ، گفت بسیاری از مشاغل می خواهند زیرساخت های فناوری خود را به خدمات وب آمازون واگذار کنند.

وی گفت: “ما انتظار داریم كه این روند همچنان ادامه یابد و به سمت بهبودی پس از همه گیری برویم.”

جف بزوس  عکس: AP
تصویر:
جف بزوس امسال به نفع ایفای نقش به عنوان رئیس اجرایی از سمت مدیر اجرایی کناره گیری می کند. عکس: AP

اما COVID-19 هزینه های اضافی به همراه داشته است: این شرکت هواپیماهای باری و انبارهای جدید خریداری کرده است تا اقلام خود را به مشتریان نزدیک کرده و تحویل آنها را تسریع کند.

آمازون همچنین با فعالیت از درون نیروی کار خود روبرو شده است ، تلاش اتحادیه سازی شکست خورد در یک انبار در آلاباما.

فشار برای اتحادیه سازی بیشترین فشار در تاریخ 26 ساله آمازون بود و این فقط دومین بار بود که چنین تلاشی از داخل تجارت به مرحله رأی گیری می رسید.

به نظر می رسید انتقادات نسبت به محیط کار این شرکت سریع باشد پذیرش آقای بزوس در اوایل ماه جاری: “ما باید کار بهتری برای کارمندان خود انجام دهیم”.

نیل ساندرز ، مدیر عامل GlobalData ، گفت نقطه ضعف آمازون خرده فروشی فیزیکی آن است.

“از نظر ما ، Whole Foods پاشنه آشیل آمازون را آشکار می کند: به همان اندازه که در فاکتورهای عملکردی مانند راحتی ، قدرت عملیاتی ، نوآوری در فن آوری و غیره اهمیت دارد ، هنگام ایجاد الهام و هیجان فاقد روح است.

“این امر به ویژه در مورد فضاهای فیزیکی اعمال می شود اما در ماهیت بسیار کاربردی وب سایت آن و دشواری آن در جذب نیرو در برخی از بخش ها مانند مد لوکس نیز مشهود است.

“در یک سطح این مهم نیست زیرا مهارت و تمایز آمازون در جای دیگر است.

“با این حال ، این ضعف یکی از فرصت های بزرگ دیگر خرده فروشان است و همانطور که یک خرده فروش مانند Target نشان می دهد ، تمرکز روی مواردی که آمازون در آنها چندان خوب نیست ، یک دستورالعمل موفقیت قابل توجه است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *