فهرست بستن

مارتین بشیر “در حال انجام دوره اعلامیه” در بی بی سی بود زیرا مدیر کل اعتراف کرد استخدام روزنامه نگار “اشتباه بزرگی” بود | اخبار هنر و هنر

رئیس بی بی سی اعتراف کرد که به کارگیری مجدد روزنامه نگار مارتین بشیر “یک اشتباه بزرگ” بوده است و تحقیقات در مورد علت این اتفاق قرار است هفته آینده منتشر شود.

تیم دیوی مدیر کل BBC روز سه شنبه تأیید کرد که آقای بشیر بعد از ترک کار هنوز “مشغول انجام یک دوره کوتاه اطلاع” در شرکت است با استناد به مسائل بهداشتی.

اظهارات وی در پی انتشار نشریه گزارش لرد دایسون، که از روشهای استفاده شده توسط آقای بشیر برای ایمن کردن مصاحبه بمب خود در سال 1995 با پانوراما انتقاد کرد پرنسس دیانا، از جمله استفاده از اظهارات بانکی جعلی.

پرنسس دایانا در کنار پرنس ویلیام و پرنس هری در سال 1995
تصویر:
پرنسس دایانا در سال 1995 با شاهزاده هری و پرنس ویلیام عکس گرفت

این گزارش همچنین پیشنهاد می کند بی بی سی نتوانسته است “حاکمیت ، پاسخگویی و نظارت” را حفظ کند.

آقای بشیر در سال 2016 خبرنگار امور مذهبی بی بی سی شد – حدود دو دهه پس از اپیزود پانوراما که باعث شد وی در روزنامه نگاری به شهرت برسد – و 17 سال پس از اینکه شرکت را به قصد ITV ترک کرد.

آقای داوی در مورد استخدام مجدد آقای بشیر در گفتگو با برنامه امروز رادیو 4 رادیو بی بی سی گفت: “ما با مردم مصاحبه می کنیم ، اسناد را می گیریم و باید بتوانیم هفته آینده مطلبی را منتشر کنیم.”

آقای داوی افزود: “در آنچه شما الان می دانید شکی نیست – این یک اشتباه بزرگ است.”

آقای داوی در پاسخ به این س ifال که آیا آقای بشیر هنوز حقوق دریافت می کند ، گفت: “او در حال کار در یک دوره کوتاه اعلامیه است زیرا از سمت خود استعفا داد و اکنون ما در اینجا هستیم.”

پرنس ویلیام گفته است که شکست BBC در مصاحبه پانوراما با مادرش “به طور قابل توجهی به ترس ، پارانویا و انزوای او کمک کرد” – و قسمت دیگر هرگز نباید پخش شود.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیوی با دسترسی بیشتر استفاده کنید

‘شکست BBC باعث ترس مادرم شد’

آقای داوی روز سه شنبه تأیید کرد که “قصد ندارد” مصاحبه را هرگز دوباره پخش کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا منظور او هرگز هیچ جنبه ای از آن نیست ، گفت: “من فکر می کنم ما باید درباره کلیپ ها بحث کنیم و در مورد آن تأمل کنیم.”

آقای داوی اضافه کرد: “نظر من این است که شما اکنون نمی توانید به این مصاحبه فارغ از زمینه ای که در آن تأمین شده است نگاه کنید.”

مدیرکل گفت که مدت سه ماه اخطار آقای بشیر از لحظه استعفا آغاز شد و تقریباً تمام شده است.

آقای بشیر از سمت سردبیر مذهب کناره گیری کرد و در آوریل بی بی سی را ترک کرد. او به طور جدی از نظر عوارض مربوط به COVID حال خوبی نداشت.

حقوق وی در گزارش سالانه صدا و سیما برای سال گذشته ، که در آن اسامی کارمندان بی بی سی با درآمد بیش از 150 هزار پوند در سال منتشر شده است ، وجود ندارد.

در گزارش خود ، لرد دایسون گفت که آقای بشیر برای بدست آوردن مصاحبه 1995 با شاهزاده خانم “مصالح فریبکارانه” را به کار گرفت ، که پس از آن توسط تحقیقات داخلی “بسیار ناکارآمد” در سال 1996 پوشانده شد.

آقای دیوی همچنین در مورد روش “تکان دهنده” برخورد با افشاگران در مورد مصاحبه تأمل کرد.

مت ویسلر ، طراح گرافیک سعی در افشای روش های آقای بشیر داشته و از اینكه وی پس از ابراز نگرانی ها به حاشیه رانده شده ، گلایه كرد.

در واکنش به گزارش لرد دیسون ، آقای بشیر گفت او باور نداشت که “به هیچ وجه” به دیانا آسیب رسانده است و متوقف شد و اعتراف کرد که شاهزاده خانم را در مصاحبه فریب داده است.

وی به روزنامه ساندی تایمز گفت: “همه آنچه که ما در رابطه با مصاحبه انجام دادیم مطابق میل او بود ، از زمانی که او می خواست به کاخ هشدار دهد ، تا زمان پخش آن تا محتوای آن … من و خانواده ام او را دوست داشتیم.

“من احساس نمی کنم که من می توانم مسئول بسیاری از چیزهای دیگری که در زندگی او اتفاق می افتد و مسائل پیچیده مربوط به این تصمیمات را مسئول بدانم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *