فهرست بستن

نایک و H&M بهای آن را پرداخت می کنند زیرا چین می گوید کار اجباری سین کیانگ “مزخرف” است | اخبار جهان

برای تحریم خود به خودی مصرف کنندگان ، این برنامه با بسیاری از رقص های حکومتی همراه است.

Nike و H&M – و احتمالاً بسیاری دیگر تا زمان خواندن این مقاله – با واکنش گسترده ای در چین روبرو شده اند.

اقلام از فروش از فروشگاه های آنلاین خارج شده اند. مشاهیر چین تأییدهای خود را کاهش داده اند. برنامه های نقشه تلفن های هوشمند حتی نتایج جستجوی فروشگاه های H&M را مسدود کرده اند.

کانال دوربین مدار بسته گفت H&M اینگونه نیست "مد روز"
تصویر:
کانال دوربین مدار بسته گفت H&M “مد” نیست

تقصیر هر دو شرکت این بود که اظهاراتی را مبنی بر ممنوعیت کار اجباری در زنجیره تأمین آن در شینیجانگ بیان کنند.

اظهارات قدیمی هستند – در مورد H & M ، بیش از یک سال. اما اوباش آنلاین سریعاً گیج کننده بود – و مورد حمایت جدی رسانه های دولتی قرار گرفت.

بیشتر اخبار ، همانطور که معاون نیوز گزارش داد ، به نظر می رسد با ارسال یک پست در شبکه های اجتماعی توسط اتحادیه جوانان کمونیست در روز چهارشنبه آغاز شده است.

امروز ، بقیه دستگاه های دولتی اسلحه های خود را تحمل کردند و مقالاتی را در رسانه های رسمی منتشر کردند. روزنامه های مردم داستانی در مورد چگونگی تقاضای داخلی پنبه سین کیانگ به حدی زیاد منتشر کرد که نمی تواند توسط منطقه تأمین شود.

آژانس خبری شین هوا فیلم هایی را نشان می دهد که برداشت پنبه در منطقه را نشان می دهد و اشاره می کند که 95 درصد آن کاملاً خودکار است. یکی از خبرنگاران با کمک مفیدی توضیح داد: “چه کسی به کار اجباری احتیاج دارد که صنعت پنبه مدتهاست در سین کیانگ مکانیزه شده است؟”

کانال تلویزیونی CCTV با زبانی گفت: “H&M شما دیگر اصلاً مد نیستید.”

و هر دو وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی کنفرانس های مطبوعاتی برگزار کردند و گفتند که ایده کار اجباری در سین کیانگ “مزخرف” است.

رسانه های رسمی چین به دلیل سرعت واکنش خود ، به ویژه تاسیس روزنامه مردم ، مشهور نیستند. بدون شک در میان برخی از کاربران اینترنت چینی خشم واقعی وجود دارد. اما از طرف سازمانهای مربوطه نیز هماهنگی زیادی وجود دارد.

فریاد “مردمی” دارای بوی عطر وحشی است.

یک کارگر در یک مزرعه پنبه در آکسو ، سین کیانگ
تصویر:
یک کارگر در یک مزرعه پنبه در آکسو ، سین کیانگ

قسمت دیگر زمان بندی در اینجا تحریم های اعلام شده در این هفته توسط کشورهای غربی علیه چین است: این موارد مدت ها قبل اعلام شده بود. و چین آن زمان را صرف کار بر روی پاسخ خود کرده بود.

چه متصل باشد و چه نباشد ، تحریم خط و نشان می کشد. شرکت های بین المللی مانند H&M و Nike مدتی است که تلاش می کنند دو اسب سوار شوند و به نگرانی های غربی در مورد حقوق بشر رسیدگی کنند و در حالی که درآمد زیادی در چین کسب می کنند.

برخی از شرکت ها همچنان بازی اسب بخار را ادامه می دهند. موجی ، خرده فروش ژاپنی ، گفته است كه صادرات پنبه با منبع شین جیانگ را به آمریكا متوقف كرده است ، اما در فروشگاه های چینی خود ، به تبلیغ محصولات پنبه سین کیانگ اشاره می كند. که مطمئناً نمی تواند دوام بیاورد.

پول زیادی در خطر است. چین چهارمین بازار بزرگ H&M است و 19 درصد فروش نایک از چین انجام می شود.

تصور اینکه نایک و H&M مواضع خود را در مورد کار اجباری تغییر دهند ، غیرممکن است ، هم از نظر شکل شرکت و هم از نظر تعهدات قانونی: تحریم های ایالات متحده محصولات ساخته شده به طور کامل یا جزئی با پنبه سین کیانگ را ممنوع می کند.

این هنوز می تواند از بین برود. رسانه های دولتی چین اصرار دارند که تحریم صرفاً منطق بازار است. و ممکن است بازار تصمیم بگیرد که آنها هنوز کاملاً شبیه مربیان نایک هستند.

اما این مدام اتفاق می افتد. NBA پس از توئیت یک مدیر در حمایت از معترضان هنگ کنگ ، با تحریم مشابهی روبرو شد. پس از محكوم كردن مسوت اوزیل رفتار چین با مردم اویغور ، لیگ برتر از روی هوا خارج شد.

دولت ترامپ قطع اتصال با چین را از طریق تعرفه های تجاری دنبال کرد ، اما ناموفق بود. اما این جداسازی اکنون حداقل در صنعت مد اتفاق می افتد – و این به دلیل حقوق بشر اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *