نیسان از ‘gigafactory’ باتری جدید ساندرلند رونمایی می کند که به افزایش تولید خودروهای الکتریکی کمک می کند | اخبار انگلستان

نیسان قرار است جزئیات باتری جدید “gigafactory” را اعلام کند که به کارخانه اتومبیل سازی ساندرلند این امکان را می دهد تا تولید وسایل نقلیه الکتریکی را به طور گسترده افزایش دهد.

انتظار می رود تولید کننده ژاپنی ادعا کند که کارخانه تولید باتری ، که با مشارکت تولید کننده چینی Envision ساخته شده است ، 2000 شغل ایجاد می کند.

تصور می شود دولت برای تشویق برخی از حمایت های مالی را انجام داده است نیسانانتظار می رود سرمایه گذاری و وزرا از آن به عنوان تأیید آرمانهای صنعتی انگلیس پس از Brexit استقبال کنند.

این نیروگاه که می تواند تا سال 2024 به بهره برداری برسد ، به بزرگترین باتری “گیگافیکت” در انگلیس تبدیل خواهد شد.

اصطلاحی که توسط تسلا موسس الون ماسک، از واحد اندازه گیری نشان دهنده میلیاردها است.

شرکت Envision در حال حاضر باتری های لیتیوم یونی برای مدل Leaf برد کوتاه نیسان در تولید می کند ساندرلند در نیروگاهی با ظرفیت 1.7 گیگاوات ساعت (GWh) در سال.

کارخانه جدید بسیار بزرگتر خواهد بود و انتظار می رود ظرفیت آن 6 گیگاوات ساعت باشد که برای تولید باتری حداکثر 200000 دستگاه در سال کافی است.

کارگران خط تولید کارخانه نیسان در ساندرلند
تصویر:
کارگران خط تولید کارخانه نیسان در ساندرلند

علاوه بر تعهد به تولید مدلهای دوربرد Leaf در ساندرلند ، تصور می شود که نیسان به برق کامل سایر مدلهای ساخته شده در کارخانه از جمله SUV قشقایی متعهد باشد.

تعهد به تولید باتری در بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی در انگلستان ، یک تولید بزرگ خواهد بود زیرا صنعت برای رسیدن به هدف دولت مبنی بر ممنوعیت ساخت وسایل نقلیه داخلی با سوخت داخلی و بنزینی تا سال 2030 ، تولید خواهد شد.

تولید باتری انگلیس در حال حاضر نسبت به رقبای اروپایی بسیار عقب است آلمان و فرانسه فقط با یک گیگابایت دیگر که در حال حاضر برنامه ریزی شده است.

Britishvolt در نظر دارد تا کارخانه ای را در سایت سابق نیروگاه Blyth در Northumberland احداث کند که نوید 3000 شغل و باتری 300000 وسیله نقلیه در سال را می دهد.

نیسان معتقد است سرمایه گذاری در فناوری باتری پس از Brexit به آن یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا خواهد داد.

گوش کنید و مشترک شوید پادکست تجارت ایان کینگ در اینجا

الزامات جدید “قوانین مبدا” برای وسایل نقلیه مندرج در برکسی معامله به این معنی است که تا سال 2027 وسایل نقلیه با باتری تولید شده در خارج از انگلیس یا اتحادیه اروپا هنگام صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا تعرفه ها را جذب می کنند.

نیسان با تولید آنها در ساندرلند ، دسترسی بدون تعرفه به بازارهای اروپا و همچنین جلوگیری از هزینه های مالی و زیست محیطی حمل و نقل باتری در مسافت های طولانی را تضمین می کند.

دبیر تجارت کواسی کوارتنگ در حال مذاکره با مالک واکسهال Stellantis در مورد اطمینان از تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه بندر Ellesmere این شرکت در پایان تولید ICE Astra فعلی است.

استلانتیس می گوید ممنوعیت ICE در سال 2030 به این معنی است که ساخت هر چیز دیگری غیر از یک وسیله نقلیه الکتریکی در بندر Ellesmere عملی نخواهد بود ، اما او خواستار پشتیبانی قابل توجهی برای انتخاب شمال غرب نسبت به سایر کارخانه های خود در اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.