فهرست بستن

هدی کتان: مجری آرایش خواستار شفافیت در مورد فیلترها و عکسهای ویرایش شده در شبکه های اجتماعی است | اخبار انگلستان

هدا کاتان ، آرایشگر میلیاردر ، به Sky News گفته است که “به اندازه کافی” فیلتر و ویرایش عکس داشته است ، زیرا آنها استانداردهای زیبایی مدرن را به چیزی “غیر واقعی” تبدیل کرده اند.

خانم کتان – که 70 میلیون دنبال کننده آنلاین او با نام Huda Beauty شناخته شده است – خواستار شفافیت بیشتر هنگام دستکاری عکس ها از طریق ویرایش و فیلترها است.

این وبلاگ نویس 37 ساله می خواهد که عموم افراد ، تأثیرگذاران و مارک های زیبایی وقتی تصاویر بهبود یافته اند – از طریق هشتگ یا تکذیب نامه که روشن می کند که یک عکس به چه صورت دیجیتالی تغییر کرده است.

بدون این ، او معتقد است که مردم “دروغ” فروخته می شوند ، که می تواند اثر مخربی در آسیب رساندن به اعتماد به نفس و عزت نفس آنها داشته باشد.

بیش از یک سوم دختران و زنان جوان از ارسال تصاویر خودداری می کنند مگر اینکه جنبه های ظاهری خود را تغییر دهند – به طور معمول با ویرایش و فیلترها ، طبق یک نظرسنجی توسط Girlguiding.

خانم کتان به اسکای نیوز گفت ، یک مشکل کمی به خانه نزدیک است.

وی گفت: “من به دخترم نگاه می کنم – او نه ساله است – او فکر می کند استفاده از فیلترها طبیعی است و من این را دوست ندارم.

“آیا او قرار است در جهانی بزرگ شود که مردم صادق باشند؟ آیا ممکن است این اتفاق بیفتد؟ آیا پرسیدن این خیلی زیاد است؟”

خانم کتان تصمیم گرفته است با الگوبرداری از این مثال – و شخصاً متعهد شده است که از هیچ فیلتری در حساب خود در شبکه های اجتماعی مراقبت از پوست استفاده نکند.

وی گفت: “من به اندازه کافی کافی داشته ام. چه زمانی قرار است واقعی باشیم؟

“اگر داشتم از طریق شبکه های اجتماعی پیمایش می کردم و می دیدم [a disclaimer]، من احساس بهتری نسبت به خودم خواهم داشت … زیرا می دانم متخصصانی درگیر هستند تا این عکس / فرد را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. “

او به خودی خود مشکلی در استفاده از فیلترها ندارد – اما ادعا می کند وقتی شما نتوانید “شخص را تشخیص دهید” مشکل ایجاد می کند.

او می گوید این زمانی است که آنها “استانداردهای غیر واقعی و ناسالم” ایجاد می کنند که باید به چالش کشیده شوند.

این گریمور و کارآفرین خط تولید لوازم آرایشی خود Huda Beauty را از سال 2013 آغاز کرد.

با افزایش حضور آنلاین خانم کتان ، شرکت وی نیز رشد کرد – ارزش Forbes در سال 2018 بیش از 1 میلیارد دلار (800 میلیون پوند) بود.

خانم کتان دختر میانی مهاجران عراقی است که در شهر کوچک ، عمدتا سفیدپوست و باپتیست اوکلاهما ، در اوکلاهما ساکن آمریکا شده است.

خانم کتان 8 سال پیش دنیای مالی را برای آرایش ترک کرد زیرا احساس “زشتی” می کرد.

به گفته وی ، تغییر شکل چهره او شیوه تناسب اندام او بود. اما در دهه 90 – این از طریق آرایش بود و نه فناوری.

او گفت: “وقتی برای اولین بار آرایش کردم ، احساس زشتی کردم. این ابزاری بود که باعث می شد احساس کامل بودن ، شایستگی کنم.

“من احساس کردم چیزی در من وجود دارد که فاقد زیبایی است … و اگر من کانسیلر می زدم ، پایه را تغییر می دادم ، ابروهایم را عوض می کردم ، تعداد زیادی ریمل می گذاشتم که به نوعی بهتر می شدم و حالم بهتر می شد … اما من ماسک پوشیده بودم “

چند سال سریع به جلو و افزایش فیلترها در برنامه هایی مانند FaceTune ، Snapchat و Instagram باعث تغییر اساسی بازی شده است.

اکنون ، با فشار دادن یک دکمه ، کاربران می توانند عکس هایی بگیرند که اثر آرایش فیزیکی را ایجاد می کند.

فیلترها
تصویر:
فیلترها در FaceTune ، Snapchat و Instagram استانداردهای زیبایی را تغییر داده اند

این شکل از واقعیت افزوده به کاربران امکان می دهد تا شکل ظاهری چهره خود را کاملاً تغییر دهند – با گزینه های معمول به کاربران امکان می دهد چهره ای منحنی ، پوستی برنزه و بی عیب و نقص ، لب های پر از مژه ، مژه های حجیم و چشم هایی با رنگ روشن داشته باشند.

خانم Kattan گفت: “Airbrushing ، فتوشاپ و فیلترها استانداردهای زیبایی را به چیزی تبدیل کرده اند که خیلی غیر واقعی است.

“[These levels of] زیبایی هرگز واقعاً قابل دستیابی نیست. شما همیشه باید از چیز دیگری استفاده کنید – این خطر است. “

اما منتقدان خانم کتان را در مورد استفاده شخصی او از روش های آرایشی فراخوانده اند – برخی از افراد آنلاین او را “منافق” می نامند.

وی گفت: “برخی از مردم می گویند من بخشی از این مسئله هستم – منصفانه.

“زمانی وجود داشت که من بوتاکس زیاد داشتم ، مقدار زیادی مواد پرکننده … من بخشی از یک مشکل بزرگ هستم ، و این را اعتراف می کنم. من نیز در این درب چرخان گیر کرده ام ، در این بازی بی پایان گیر کرده ام.”

اما خانم کتان گفت که او اکنون می خواهد بخشی از راه حل باشد – و ادعا می کند که او صحبت می کند ، زیرا زمان آن رسیده است که “این عادت را ترک کنیم” در مورد تصور ما در تصاویر.

او می خواهد همه مردم – به طور یکسان زن و مرد – به سمت مکان “قدرتمند” “پذیرش خود” حرکت کنند.

او اعتراف می کند که این یک “سفر طولانی” است – اما او همچنان به جنگ ادامه خواهد داد.

“من با بسیاری از بنیان گذاران (مارک های زیبایی) در تماس هستم و از آنها خواسته ام که به من بپیوندند … و هیچ جوابی از آنها دریافت نکردم.

“من امیدوارم که فشار بیشتری بر آنها وارد کنم. هنوز پاسخی نگرفته ام.”

وی افزود: “من نمی دانم همه از چه چیزی می ترسند.”

دکتر تیجیون اشو ، پزشک بازسازی لوازم آرایشی و بهداشتی از لندن ، فکر می کند همه گیری ممکن است این مشکل را تقویت کند.

دکتر تیجیون اشو
تصویر:
دکتر تیجیون اشو می گوید همه گیری این مشکل را بدتر کرده است

او می گوید تقریباً 30٪ افزایش مشتریانی را دیده است که در یک سال گذشته به وی مراجعه کرده اند – که اغلب تصاویر فیلتر شده از خود را به عنوان یک مرجع برای چگونگی ظاهر نشان می دهند.

دکتر اشو گفت: قبلاً مردم از ستاره های محبوب هالیوود عکس می آوردند ، اما اکنون با استفاده از فیلترهای Snapchat عکس آورده اند.

او این را “Zoom Boom” می نامد.

“بسیاری از بیماران اکنون در حال بررسی آنچه در آن سیستم عامل ها (Teams و Zoom) به نظر می رسند ، مانند آنچه در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی انجام می دهند.

“این باعث بسیاری از ناامنی ها شده است.”

او می گوید که مجبور شده است یک پنجم این بیماران را رد کند – و همچنین در مورد افرادی که مشکلاتی مانند بدشکلی بدن دارند “درمان راهی برای پیشگیری نیست”.

همه گیری ما را مجبور کرده است تا به حالت عادی جدید عادت کنیم. اما آیا زمان آن فرا رسیده است که از عادی بودن خود استقبال کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *