پس از 2000 مایل در جاده ، یک تلاش ناامیدانه برای رسیدن به آمریکا در 50 متر نهایی خیانت آمیز | اخبار ایالات متحده

لاشه الاغی پوسیده هوا را با بوی متعفن پر می کند. در گوشه و کنار ما در کنار ریو گراند زباله های انسانی ، زباله ، پوشک ، مدارک مهاجرتی پاره شده ، شناسنامه از سراسر جهان و لباس وجود دارد – همه توسط افرادی که قصد دارند زندگی جدیدی را در آمریکا طراحی کنند و گذشته خود را ریخته اند ، در اینجا ریخته می شود.

ما در یکی از بسیاری از نقاط عبور مهاجران غیرقانونی هستیم که قصد دارند به ایالات متحده بروند. مرز حدود 50 متر از رودخانه است.

مهاجران وقتی آب رودخانه در کمترین حد خود قرار می گیرد به لبه آب می آیند. آنها از آن طرف آب و بالا و پایین جریان رد می شوند و به دنبال این هستند که آیا افسران گشت مرزی ایالات متحده فعال هستند یا خیر.

مکزیک در سمت چپ ، ایالات متحده آمریکا در سمت راست
تصویر:

اگر احساس امنیت کنند ، حرکت می کنند.

ما ساعتها در یکی از این پاکسازی های گذرگاه ایستادیم ، اما کسی نیامد. شاید بی دلیل ما دلیل نبودیم. بنابراین ما در پایین دست حرکت کردیم و دوربین ها و تجهیزات خود را در یک پاکسازی کوچک احاطه شده توسط درختان و گیاهان و عمدتا توسط پشه ها – پشه های شرور ، مستقر کردیم.

در چند لحظه اولین حرکت را دیدیم: مردی وارد رودخانه شد و در آب مچ پا قدم زد.

او برگشت و به کسی اشاره کرد – این زنی بود که کودک بسیار کوچکی را حمل می کرد و عصبی پشت سرش را دنبال می کرد.

آنها دو کیف داشتند که تنها دارایی دنیوی آنها بود.

در حالی که او تلاش می کرد او آنچه را که در جزیره ای حمل می کرد رها کرد و برای کمک برگشت.

آنها با هم حرکت می کردند و هر قدم آنها را به پناهگاه رویایی خود در ایالات متحده می برد و هر قدم به هفته ها ، ماهها و حتی سالهایی که برای رسیدن به اینجا نیاز داشتند اضافه می کند.

سرانجام آنها در بوته ها ناپدید شدند: به آمریکا خوش آمدید.

اعضای یک خانواده هائیتی که سعی در عبور از رودخانه دارند
تصویر:

طی سه روز آینده شاهد جریان مداوم افرادی مانند این هستیم.

ما از خبر خارج شدیم اما در ابتدا نمی فهمیدیم که چرا گذرگاه ها در اینجا بین ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر انجام شده است. سرانجام ما کار کردیم که جریان رودخانه بین این ساعت ها به طور قابل توجهی کاهش یافته و یک رودخانه بالقوه خطرناک در واقع کاملاً قابل کنترل است.

تازه رسیدن به اینجا خطرناک است: مهاجران باید با باندها ، گارد ملی مکزیک و مانع نهایی – گشت های مرزی ایالات متحده مبارزه کنند.

گشت های مرزی ایالات متحده در رودخانه و خارج از آن ثابت است. ما افسران مسلحی را مشاهده کردیم که سوار قایق های هوایی بودند – صنایع دستی که توسط پروانه های بزرگ بالای آب کار می کنند – اسکن بانک ها برای جستجوی مهاجرانی که قصد عبور دارند.

آنها با پشتیبانی از هلیکوپتر که بالای سر خود معلق بود جستجو کردند.

اما در روزهایی که آنجا بودیم نمی دیدیم کسی را رهگیری می کند. مهاجران منتظر ماندند تا گشت های مرزی عبور کنند و سپس عبور کنند.

مهاجران سعی می کنند از کنترل مرز خودداری کنند
تصویر:

این مسیر در بین هائیتی ها و هر کسی از کشورهایی که دارای دولت های آشفته و آشوبی هستند ، محبوب است زیرا آنها می توانند درخواست پناهندگی کنند.

آنها می دانند وقتی به آمریکا می رسند بازداشت می شوند ، اما با این وجود درخواست پناهندگی می کنند.

ورود این گروه و همچنین افراد زیر سن قانونی بدون همراه از هرجایی ، تقریباً به سیستم پردازش مهاجران تضمین شده است.

دیگران معمولاً فقط عقب رانده می شوند ، اما ده ها هزار نفر هنوز در تلاشند تا در هر ماه خود را بدست آورند.

هنگام آماده شدن برای عبور از رودخانه ، به دو خانواده هائیتی رسیدیم که وسایل خود را در کیسه های پلاستیکی بسته بندی می کردند.

سه کودک دو ماهه ، چهار ماهه و سه ساله در سکوت به والدین خود چسبیدند.

آنها سه ماه در مکزیک بوده اند و کودکان به این زندگی غیرمعمول سفرهای مداوم و نیاز به آرامش عادت کرده اند.

خانواده ای هائیتی به امید روبرو شدن
خانواده ای هائیتی به امید آغاز زندگی جدید در ایالات متحده

خانواده ها گرم ، عرق کرده و عصبی بودند. یک کشیش محلی که مسیر رودخانه را به آنها نشان داده بود گفت که ما باید سریع با آنها صحبت کنیم زیرا آنها در معرض خطر گارد ملی مکزیک قرار دارند.

آنها از صحبت خوشحال شدند اما از رفتن عصبی و ناامید شدند.

داستان آنها – مانند بسیاری از مواردی که با آنها ملاقات کردیم – این است که زندگی در هائیتی غیرممکن است و ایالات متحده چراغ امید آنها است.

یکی از این افراد به ما گفت: “شما مسیری را انتخاب می کنید که ممکن است دشوار باشد ، اما به دنبال زندگی بهتر هستید که فکر می کنم هرکسی می تواند آن را درک کند.”

از آنها پرسیدم که در آمریکا به چه چیزی امیدوارند؟

دوست او گفت: “من فکر می کنم زندگی در آنجا ممکن است راحت تر باشد و ما ممکن است بتوانیم خانواده خود را تربیت کنیم [one day]، زیرا آنجا همه چیز بسیار سخت است [in Haiti]”

بهترین زمان عبور از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر است
تصویر:

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) گفت که بیش از 180،000 مهاجر را فقط در ماه مه بازداشت کرده است.

و از ژانویه ، هنگامی که رئیس جمهور جو بایدن روی کار آمد ، تخمین زده شده است که بیش از 50،000 خردسال بدون همراه از این گذرگاه عبور کرده اند.

چند مایل دورتر از خانواده های هائیتی ، در یک نقطه عبور دیگر از ریو گراند ، اینجا در شهر مرزی آکونا ، با فرناندو هرناندز ملاقات کردیم.

او فقط 16 سال دارد و برای رسیدن به آنجا 2 هزار مایل را تنها با اتوبوس از سن پدرو سولا در هندوراس طی کرده است.

یک پیرمرد ، هندوراس نیز که در مکزیک از او مراقبت می کرد ، او را به رودخانه رسانده بود تا به او نشان دهد از کجا عبور کند. او به ما گفت که نمی ترسد ، اما به وضوح بسیار عصبی بود.

رودخانه بلند می شد. او توضیح داد که نمی تواند شنا کند اما قصد دارد آن را امتحان کند.

مردم از هائیتی می گویند اوضاع در کشور آنها غیرممکن است
تصویر:

از او پرسیدم چرا خطر می کند؟ او به من گفت: “من آنجا را ترک کردم که می خواستم چیز جدیدی امتحان کنم و ببینم آیا می توانم برای تأمین هزینه خانواده ام مقداری پول بدست آورم.”

“من می خواستم سعی کنم خانه دیگری پیدا کنم ، مکانی برای زندگی پیدا کنم یا گزینه های بهتری پیدا کنم.”

او نگران گرفتار شدن در آن طرف مرز نبود زیرا یک خردسال بدون همراه بود.

در واقع ، او به ما گفت كه قصد دارد مستقيماً به گشت مرزي آمريكا برود و خود را تحويل دهد.

ما قبل از اینکه عصب خود را از دست بدهد و به بانک برگردد ، تماشا کردیم که او چگونه به زیر بغل می رود.

آخرین باری که او را دیدم در ساحل ریو گراند نشسته و به ایالات متحده ، فقط 50 متر دورتر خیره شده است.

دو هزار مایل پایین اما هنوز 50 متر مانده است – فعلا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.