فهرست بستن

چرا هزینه بد کانال کانال سوئز در سراسر جهان محاسبه می شود | اخبار تجارت

تصور کنید که شارد در رژه محافظین اسب گوه ای قرار دارد و شروع به درک مقیاس چالش مهندسی رفع انسداد کانال سوئز می کنید.

در ارتفاع 310 متری بلندترین ساختمان لندن در واقع یک کوتوله در مقایسه با Ever Given ، کشتی کانتینری 400 متری است مسدود شده به بانک در طول 200 متری خط حمل و نقل که از نظر تجاری ، استراتژیک و سیاسی ممکن است مهمترین مورد روی کره زمین باشد.

چگونگی دستیابی به کار این دهه برای محققان تصادفات دریایی خواهد بود ، نیازی به گفتگوی مصاحبه یک عمر برای ناخدا نیست.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش کننده ویدیوی با دسترسی بیشتر استفاده کنید

کشتی کانتینر دار بزرگ کانال سوئز را مسدود می کند

اما همزمان با شروع تلاش ناوگان طناب کشی و بیل مکانیکی ، کشتی ماموت را از مرباخوردگی خود بیرون کشید و آن را بیرون کشید ، هزینه بالقوه این اتفاق ناگوار در سراسر جهان در حال محاسبه بود.

در حالی که تانکرها در دریای سرخ و مدیترانه در صف ایستاده بودند و منتظر شنیدن زمان و احتمال عبور آنها بودند ، قیمت نفت در بازارها نسبت به مدت زمان تأخیر افزایش یافت.

این کانال مدتهاست که مسیر اصلی سوخت هم از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد اروپا و هم از روسیه از طریق کریمه به شرق آسیا بوده است.

همچنین توزیع کالاهای تولیدی از چین به اروپا بسیار مهم است.

داخل دهها هزار کانتینر روی عرشه Ever Given و هر کشتی ای که در آن نگه داشته می شود ، همه نوع اقلامی است که برای تحویل در چندین قاره حمل می شود.

برای یک سیستم تجارت جهانی در حال حاضر از همگام سازی پرتاب شده است با بیش از یک سال COVID-19 ، نوید اختلال بیشتری را می دهد.

مردم در ساحل پیاده روی می کنند در حالی که یک کشتی کانتینری قبل از ورود به کانال سوئز ، در العین ال سوخنا در سوئز ، شرق قاهره ، مصر ، 24 آوریل 2017 از خلیج سوئز به سمت دریای سرخ عبور می کند.
تصویر:
ترافیک از طریق کانال 12 درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهد

روزانه حدود 50 کشتی از کانال عبور می کنند ، ترافیکی که 12 درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

آنها در کاروانهایی با هماهنگی برای عبور از یکدیگر در یک قسمت دو کاناله جدید که در سال 2015 افتتاح شده است ، وارد کار می شوند تا کشتی های بیشتری کنترل شود.

دکتر لاله خلیلی ، استاد سیاست بین الملل در دانشگاه کوئین مری لندن و نویسنده کتاب Sinews of War & Trade ، می گوید تعطیلی طولانی مدت می تواند اختلال عمیقی ایجاد کند.

“حدود 50 کشتی وجود دارد که هر روز از کانال شمال و جنوب عبور می کنند ، و از آنجا که این کشتی ها عظیم هستند که تجارت بسیار زیادی است ؛ میلیون ها گالن نفت ، میلیون ها تن کالای تولیدی ، صدها هزار کانتینر در هر هفته از کانال عبور می کنید ، “او گفت.

“هر چه کانال بیشتر بسته شود ، مدت زمان طولانی شدن کاروانها بیشتر و کندتر می شود.

وی افزود: “اگر برنامه كشتی با گیر افتادن در دریای سرخ به تأخیر بیفتد ، ممكن است زمان بند شدن برنامه ریزی شده خود را در بندری كه از آنجا وارد می شود ، از دست بدهد ، بنابراین اثرات آن فراتر از کانال سوئز را از دست می دهد.”

این کانال عمدتا توسط کار اجباری حفر شده و در سال 1869 افتتاح شد ، با اجازه دادن به ناوبری بین اروپا به آسیا و بدون سفر طولانی و خطرناک در اطراف شاخ آفریقا ، تجارت را دگرگون کرد.

انگلیس به دلیل تأثیری که در مسیرهای تجاری مستقر خود داشت ، با ساخت و ساز مخالفت کرده بود اما سهامدار شد و در سال 1956 بر سر آن جنگید و پس از ملی شدن کانال ناصر توسط رئیس جمهور ناصر ، در کنار نیروهای فرانسوی و اسرائیلی به سینا حمله کرد.

سربازان و هلی کوپترهای روی عرشه یکی از اولین کشتی های نیروی دریایی سلطنتی که وارد بندر سعید مصر می شوند ، دیده می شود که پس از دستگیری در معرض دود و آتش قرار دارد.  11/11/1956
تصویر:
انگلیس در سال 1956 به جنگ کانال رفت

این لشکرکشی تحت فشار ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مجبور به عقب نشینی شد ، هزینه آن را برای نفوذ انگلیس و اعتبار بین المللی متحمل شد ، اما کانال ظرف 18 ماه دوباره باز شد.

تقریباً هشت سال پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 بسته بود ، در آن زمان بسیاری از شناورها و خدمه “ناوگان زرد” در کانال گرفتار بودند.

این بسته شدن طولانی مدت ، مجبور کردن حمل و نقل به اطراف آفریقا ، یکی از عوامل توسعه کشتی های بزرگ بود ، اما منافع شخصی تجاری کانال را برای 45 سال از آن زمان باز نگه داشته است.

دکتر خلیلی می گوید این آخرین قسمت یادآوری مهم کانال است.

“در طول هر دوره یک دلیل وجود داشته است که کانال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است.

“هنگامی که برای اولین بار افتتاح شد ، به انگلیسی ها و فرانسوی ها اجازه داد سهام امپراتوری خود را در آسیا و آفریقا ادغام کنند.

“وقتی توسط مصر ملی شد ، به منبع درآمد عظیم این کشور تبدیل شد.

“وقتی نفت در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس به مقدار زیاد کشف شد ، این مسیر اصلی بود که نفت از طریق آن به اروپا منتقل می شد.

“اکنون از آنجا که چین شاید تنها مکان مهم برای کالاهای تولیدی باشد ، این یکی از مهمترین مسیرهای حمل و نقل آنها به مدیترانه و همچنین بنادر شمال شرقی اروپا در دریای شمال و اقیانوس اطلس است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *