فهرست بستن

چگونه Brexit تجارت بین انگلیس و ایرلند را تغییر داده است | اخبار انگلستان

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، حجم کالاهایی که از طریق دریای ایرلند بین انگلیس و ایرلند حمل می شدند ، سقوط کرده است.

شرکت های حمل و نقل جاده ای می گویند که آنها مسیرهای خود را تغییر داده اند و اکنون در حال انجام مسیرهای گسترده ای هستند که برای جلوگیری از کاغذبازی در جمهوری بین اسکاتلند و ایرلند شمالی حمل و نقل می کنند.

تحلیل Sky News از چندین مجموعه داده نشان می دهد که از زمان تغییر قوانین حاکم بر تجارت بین انگلیس و اتحادیه اروپا در 31 دسامبر 2020 ، جریان تجارت به شدت تغییر کرده است.

مسیرهای تجاری چگونه تغییر می کنند؟

کالاها تا 31 دسامبر آزادانه بین انگلیس و ایرلند بدون چک یا تعرفه گمرکی حرکت می کردند.

از زمان خروج از اتحادیه اروپا ، کالاها از بریتانیای کبیر پس از انجام اقدامات پیچیده گمرکی مورد حمله قرار گرفته اند ایرلند اجرای مقررات گمرکی اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

به گفته اپراتور کشتی استنا لاین ، حجم حمل و نقل از بنادر ولز به ایرلند در ماه فوریه نسبت به ماه مشابه سال قبل 65٪ کاهش یافت.

بسیاری از بارها که در ماه فوریه 4.3 درصد افزایش داشته است ، هم اکنون از بنادر انگلیس به این کشور حمل می شود ایرلند شمالی در کشتی و سپس به پایین به ایرلند رانده شده است.

بقیه تجارت به کجا منتقل شده است؟

آخرین داده های اپراتور کشتی Stena Line نشان می دهد ، در فوریه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ، 208 درصد افزایش در حجم حمل و نقل با کشتی از فرانسه به ایرلند وجود دارد.

اکنون کالاهای بیشتری بین انگلیس و بلفاست در حال جابجایی است زیرا هم اکنون می توان از طریق ایرلند شمالی و بدون مراحل پیچیده گمرکی ، بار را از انگلیس به ایرلند ارسال کرد.

داده های فری که توسط Sky News تجزیه و تحلیل شده نشان می دهد که حجم حمل و نقل بین لیورپول و بلفاست و Cairnryan و بلفاست از ابتدای سال تقریباً به سطح قبل از همه گیر شدن رسیده است.

با این حال ، حرکت بار بین Holyhead و دوبلین در مدت مشابه نصف شده است. حجم بار بین فیش گارد در ولز و روسلار در ایرلند سقوط کرده است.

استفان کار ، مدیر بازرگانی در پیل پورت ، که بندرهای لیورپول و هیشام را اداره می کند ، گفت: “حمل و نقل همیشه مسیر کمترین مقاومت را پیدا می کند. این کمی شبیه آب است. همیشه آسان ترین راه را پیدا می کند.”

این شرکت گفت که مسیرهای بین انگلیس و ایرلند شمالی برای دو ماه اول سال 2021 بسیار بالاتر از سطح قبل از همه گیری است ، اما مسیرهای بین انگلیس و ایرلند بیش از یک سوم کاهش یافته است.

مسافران حمل و نقل به طور فزاینده ای از بندر Cairnryan در اسکاتلند استفاده می کنند که مسافت کمی بیش از دو ساعت از بلفاست با یک کشتی طی می شود تا از مسیر دوبلین-Holyhead جلوگیری کنند.

اما تغییر در بندرهای دور باعث شده است که بسیاری از شرکت ها هزینه حمل و نقل بیشتری را در مقایسه با سفرهایی که قبلاً به بنادر مستقر و مستقر انجام شده اند ، اضافه کنند.

دارن مورفی ، مدیر عامل BM Transport ، یک شرکت حمل و نقل خانوادگی که هر روز 150 بار تریلر را از طریق دریای ایرلند ارسال می کند ، گفت که هزینه های عملیاتی اضافه شده به مشتری منتقل می شود.

وی گفت: “شما افرادی مانند من دارید که به دلیل تشریفات گمرکی و هر کار دیگری که انجام می دهیم ، از جاده دوبلین به Holyhead به بندرهای ایرلند شمالی منتقل می شوند.

“بدیهی است که این هزینه هنگفتی را به دلیل مایل های اضافی که بارها طی می کند و سپس ناکارآمدی هزینه می کند.

“اما ما هیچ گزینه ای نداریم. این خیلی ساده دردسر است. خیلی سخت است.”

اما این صنعت می ترسد که زنده ماندن مسیر بلفاست کوتاه مدت باشد زیرا ظرفیت حمل بار در حال نزدیک شدن به حد مجاز است.

جان مارتین ، مدیر سیاست گذاری در ایرلند شمالی برای انجمن راه حمل و نقل جاده ای گفت: “هنگامی که محدودیت های COVID برداشته شود و بخش های خرده فروشی و مهمان نوازی در ایرلند شمالی باز شود ، تقاضا برای محصولات از GB به ایرلند شمالی افزایش می یابد.

“به دلیل افزایش تقاضا از اپراتورهای حمل بار در ایرلند ، ظرفیت کافی در سرویس کشتی ایرلند شمالی وجود نخواهد داشت.”

مشاغل شروع سال دشواری داشته و نگران آنچه که هنوز در انتظار است هستند.

بر اساس توافق نامه Brexit ، ایرلند شمالی همچنان بخشی از منطقه گمرکی اتحادیه اروپا است و مرزها را به دریای ایرلند منتقل می کند. پروتکل ایرلند شمالی توافق نامه ای است که آن فرایند را مدیریت می کند و نیاز به انبوهی از بررسی ها و رویه های جدید دارد که انتظار می رود در ماه اکتبر اجرا شود.

این هفته اتحادیه اروپا اقدامات قانونی را آغاز کرد و انگلستان را با نقض قوانین بین المللی با تمدید یک جانبه تاریخ اجرای پروتکل متهم کرد.

نمایندگان بخش های مهمان نوازی و خرده فروشی به یک کمیته پارلمانی گفته اند که هزینه ها و پیچیدگی های بیشتر در تجارت باعث کاهش انتخاب و افزایش قیمت می شود برای مصرف کنندگان در ایرلند شمالی ، ضمن قطع تجارت با بریتانیا.

آنالیز: سیاست پشت تغییر در مسیرهای تجاری
توسط دیوید بلوینز ، خبرنگار ارشد ایرلند

یک توضیح کاملاً ساده برای تغییر روند تجارت وجود دارد – اتحادیه اروپا توافق نامه برداشت را اجرا می کند اما انگلیس قسمت ایرلند شمالی را اجرا نمی کند.

دولت انگلستان قبل از اینکه بررسی دقیق تری در مورد کالاهایی که از دریای ایرلند به ایرلند شمالی عبور می کنند ، دوره مهلت را تمدید کرده است ، اما نمی تواند این کار را ادامه دهد.

آنچه می تواند اجرای کامل مرز دریای ایرلند را به تأخیر بیندازد ، تعداد پرونده های حقوقی است که یک مورد توسط اتحادیه اروپا و حداقل دو مورد توسط احزاب اتحادیه مطرح شده است.

اتحادیه اروپا استدلال می کند که پروتکل ایرلند شمالی – به این معنی که آنها از مرز زمینی شمال و جنوب جلوگیری کرده اند – از توافق جمعه خوب محافظت می کند اما اتحادیه ها معتقدند که این توافقنامه تاریخی را نقض می کند.

آنچه به عنوان اختلاف درمورد جابجایی کالا آغاز شد ، به موضوعی بسیار بحث برانگیز تبدیل شده است ، مسئله موقعیت مشروطه ایرلند شمالی به عنوان بخشی از پادشاهی متحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *