فهرست بستن

کانال سوئز: مسابقه آزاد شدن کشتی ابدی با توجه به سقوط روزانه 6.5 میلیارد پوند کالا در روز | اخبار جهان

تلاش ها برای آزادسازی یک کشتی باری غول پیکر که کانال سوئز مصر را مسدود کرده است و تخمین زده می شود روزانه بیش از 9 میلیارد دلار (6.5 میلیارد پوند) کالا نگه دارد ، ادامه دارد.

ناوگان قایق های یدک کش و یک لجن کش مخصوص مکش در حال تلاش برای تخلیه کشتی 400 متری است که گوه دار به پهلو در خط حمل و نقل مهم جهانی برای سه روز گذشته.

بیم آن می رود که عملیات انتقال Ever Given متعلق به ژاپن هفته ها به طول انجامد و باعث سردرد تجارت جهانی و تأثیر بر زایمان های محدود به انگلستان.

  یدک کش از کنار کشتی کانتینری به نام Ever Given عبور می کند
تصویر:
ناوگان قایق های یدک کش و یک دستگاه لایروبی تخصصی در حال تلاش برای بیرون راندن کشتی هستند
یک بیل مکانیکی سعی دارد کشتی کانتینری رشته ای Ever Given را که یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان است پس از آنکه در آن غوطه ور شد ، در کانال سوئز ، مصر در تاریخ 25 مارس 2021 آزاد کند. توسط یک طرف سوم ارائه شده است.  بدون فروش مجدد  بدون آرشیو
تصویر:
هزاران تن شن و ماسه در حال حفاری برای آزمایش مجدد کشتی است

حداقل 150 کشتی از دو طرف انسداد داخل پشتیبان گرفته اند مصر، که باعث یکی از بدترین مربا های دریایی در دهه های گذشته شده است.

با بیش از 300 کشتی که هنوز در مسیر آبراه هستند ، یک لجام بزرگتر نیز به چشم می خورد.

حدود 10٪ تجارت جهانی از کانال 120 مایلی عبور می کند که دریای سرخ و مدیترانه را به هم پیوند می دهد و سریعترین ارتباط دریایی بین آسیا و اروپا است.

تنها گزینه این است که کشتی ها از نوک جنوب آفریقا منحرف شوند – این به زمان و هزینه سفر آنها افزوده می شود.

کارشناس حمل و نقل لویدز لیست تخمین می زند که تعطیلی روزانه بیش از 9 میلیارد دلار (6.5 میلیارد پوند) کالایی را که باید از طریق آبراه عبور کند اخلال می کند.

یک مقام مصری در اداره کانال سوئز ، که این مسیر را اجرا می کند ، عملیات نجات را پیچیده توصیف کرد و گفت کسانی که قصد دارند کشتی را بیرون بیاورند می خواهند از عوارضی که می تواند باعث بسته شدن کانال شود جلوگیری کنند.

یک عکس ماهواره ای نشان می دهد "تا به حال داده شده" و کشتی های بیکار در ورودی کانال سوئز ، مصر.  عکس: آزمایشگاه های سیاره / رویترز
تصویر:
یک عکس ماهواره ای کشتی به دام افتاده را نشان می دهد. عکس: آزمایشگاه های سیاره / رویترز

یک نقشه ، ترافیکی را در کانال سوئز نشان می دهد
تصویر:
تعداد زیادی از کشتی های باری از دو طرف انسداد پشتیبان تهیه شده اند

تلاش های نجات بر روی لایروبی برای از بین بردن شن و ماسه و گل و لای اطراف کمان کشتی متمرکز شده است.

اداره کانال سوئز گفت که برای رسیدن به عمق 12 تا 16 متر (39 تا 52 فوت) نیاز به حذف بیش از 6000 تن شن و ماسه است.

این عمق به احتمال زیاد به کشتی اجازه می دهد تا دوباره آزادانه شناور شود.

اپراتور و مقامات این کشتی ، وزش باد شدید و طوفان شن را دلیل اصلی ممانعت ماندن شناور در آن کانال می دانند.

کشتی کانتینر گیر شده Ever Given که یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان است پس از اینکه در کانال سوئز ، مصر در 26 مارس 202 غوطه ور شد ، دیده می شود. REUTERS / محمد عبد الغنی
تصویر:
Ever Given یکی از بزرگترین کشتی های باری در جهان است

Ever Given در سال 2018 ساخته شد و با طول یک ربع مایل در میان بزرگترین کشتی های باری جهان است که می تواند همزمان 20 هزار کانتینر را حمل کند.

کشتی ثبت شده در پاناما چین را ترک کرده بود و به سمت روتردام هلند در حرکت بود که گیر کرد.

با این حال ، این اولین بار نیست که در یک سقوط تصادف می کند.

در سال 2019 این کشتی با یک کشتی کوچک در رود Elbe در بندر هامبورگ آلمان در اثر وزش باد شدید برخورد کرد و به کشتی آسیب جدی وارد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *