فهرست بستن

کانال سوئز: 24 ساعته لایروبی و طناب کشی در حالی که رئیس جمهور مصر قصد دارد کانتینرهای Ever Given را برداشته شود | اخبار جهان

تیم های نجات دهنده کانال سوئز در حالی که به تلاش برای تخلیه یک کشتی کانتینر دار عظیم که راه آبراه شلوغ را مسدود کرده است ، بین لایروبی و طناب کشی متناوب هستند.

لجن کش ها تاکنون 27،000 متر مکعب شن و ماسه را به عمق 18 متر (59 فوت) منتقل کرده اند و کار باید به صورت شبانه روزی ادامه یابد.

عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر ، دستور آماده سازی برای حذف احتمالی برخی از محموله های کشتی را برای کمک به بازپرداخت آن صادر کرده است.

کشتی گیر شده Ever Given که یکی از بزرگترین کشتی های کانتینر دار جهان است ، پس از اینکه در کانال سوئز مصر به زمین نشست ، دیده می شود
تصویر:
متخصصان در حال لایروبی کانال و استفاده از طناب کشی برای آزاد سازی آن هستند

به طول 400 متر (1،312 فوت) Ever Given بیش از پنج روز پیش در اثر وزش باد شدید به صورت مورب در قسمت جنوبی کانال مسدود شد و حمل و نقل حمل و نقل را متوقف کرد یکی از شلوغ ترین آبراه های جهان.

از روز شنبه ، 321 قایق منتظر عبور از کانال بودند ، از جمله ده ها کشتی کانتینر دار ، کشتی های فله بر و شناورهای گاز مایع (LNG) یا گاز مایع (LPG).

اسامه ربیعی ، رئیس اداره کانال سوئز (تلویزیون) به تلویزیون دولتی مصر گفت: “شاخص های مثبتی از دیروز و روز گذشته وجود دارد.”

تصاویر جدیدی از کشتی Ever Given که در کانال سوئز گیر کرده است.  تصویر ماهواره ای © 2021 Maxar Technologies
تصویر:
تصویر ماهواره ای از آبراه که حدود 15٪ از ترافیک حمل و نقل جهانی را مشاهده می کند. عکس: Maxar Technologies

“سکان حرکت نمی کرد و اکنون در حال حرکت است ، پروانه در حال کار است ، زیر کمان آب نبود و اکنون زیر آن آب است و دیروز در کمان و عقب چهار متر انحراف وجود دارد. “

با این حال ، گزارش ها حاکی از آن است که توده ای از سنگ در کمان کشتی پیدا شده است که تلاش های نجات را پیچیده تر می کند.

نیروهای امدادی از SCA و تیمی از شرکت هلندی Smit Salvage در حال بررسی این موضوع هستند که آیا برای جابجایی مجدد مجدد برخی از 18300 کانتینر Ever Given باید با جرثقیل خارج شود.

کارشناسان هشدار داده اند که چنین فرآیندی می تواند پیچیده و طولانی باشد.

حدود 15٪ از ترافیک حمل و نقل جهانی از کانال سوئز عبور می کند.

نرخ کشتی های نفتکش فرآورده های نفتی پس از گیر افتادن کشتی تقریباً دو برابر شد و انسداد زنجیره های عرضه جهانی را مختل کرده است، تهدید تاخیرهای گران قیمت برای شرکت هایی که قبلاً با محدودیت های COVID-19 روبرو شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *